dinsdag 24 augustus 2010

Maan


























Hij hoeft maar een klein zetje te geven om hem in beweging te brengen
Dan rolt hij zo die duin af
En stuitert hij over het strand
Met een plons, even kopje onder
En dan snel weer boven
Dan drijft hij de zee in, verder en verder
Tot hij niets meer is dan een lichtpuntje aan de horizon
Dobberend op weg naar de andere kant van de wereld
Waar een meisje staat te wachten
En als hij aanspoelt en die duin daar oprolt
Geeft ze hem weer een zetje terug

4 opmerkingen:

  1. Je blog is prachtig. Al maandenlang, vind ik. Vaak ben ik er even stil van, maar daar heb je niets aan hè? Daarom zeg ik het maar even.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, dankjewel voor het compliment!
    Vind ik ontzettend fijn om te lezen.
    Jeetje, dat iemand stil wordt van mijn stukjes, da's een eer...

    BeantwoordenVerwijderen