vrijdag 20 augustus 2010

Koe

Ik zou wel een koe willen.
Gewoon, in de tuin.
Met een eigen stalletje natuurlijk, en af en toe mag ze even bij me binnenkomen.
Omdat we dat allebei heel gezellig vinden.
Ik heb dan van die openslaande tuindeuren.
En als ze zin heeft in gezelschap komt ze even om het hoekje gluren.
Dan nodig ik haar uit en krijgt ze iets lekkers van me.
Uit dankbaarheid komt ze dan even met haar grote kop tegen me aan staan.
Dan kroel ik haar achter haar oren, dat vindt ze fijn.

Elke ochtend en avond zal ik haar melken.
In haar stalletje, met een prettig muziekje aan.
In de loop van de middag zullen we altijd even een wandelingetje maken samen.
Dan sjokken we door het park of het winkelcentrum en vertel ik haar over mijn dag.
Soms trakteer ik haar op een verse maiskolf.
Als ik zelf bijvoorbeeld een ijsje neem, of een koffie-om-mee-te-nemen.
En als de avond valt kom ik even bij haar zitten in haar stal.
Dan lees ik haar wat voor uit een mooi boek.
We knuffelen elkaar en wensen elkaar een fijne nacht.

Heel soms mag ik bij haar logeren, in het stro, tegen haar grote, warme lijf.
Dan vertelt ze me haar diepste geheimen.
En ik haar de mijne.
In het pikkedonker, met z'n tweetjes.

Ze heet Stella, dat vind ik een leuke naam.


Ik zou wel een mensenvriendin willen.
Dan zou ik in gewoon in haar tuin wonen.
Mijn eigen stalletje natuurlijk, en af en toe mag ik even bij haar binnenkomen.
Omdat we dat allebei heel gezellig vinden.
Ze heeft dan van die openslaande tuindeuren.
Als ik zin heb in gezelschap kom ik even om het hoekje gluren.
Dan nodigt ze me uit en krijg ik iets lekkers van haar.
Uit dankbaarheid zal ik haar liefkozen, met mijn kop tegen het hare.
Dan kroelt ze achter mijn oren, dat vind ik fijn.

Elke ochtend en avond zal ze me melken.
In mijn stalletje, met een prettig muziekje aan.
In de loop van de middag zullen we altijd even een wandelingetje maken samen.
Dan sjokken we door het park of het winkelcentrum en vertelt ze mij over haar dag.
Soms trakteert ze me op een verse maiskolf.
Als ze zelf  bijvoorbeeld een ijsje neemt, of een koffie-om-mee-te-nemen.
En als de avond valt komt ze even bij me zitten in mijn stal.
Dan leest ze me wat voor uit een mooi boek.
We knuffelen elkaar en wensen elkaar een fijne nacht.

Heel soms komt ze bij me logeren, in het stro, met haar warme lijf  tegen me aan.
Dan vertel ik haar mijn diepste geheimen.
En zij mij die van haar.
In het pikkedonker, met z'n tweetjes.

Ze heet Sophie, dat vind ik een leuke naam





1 opmerking:

  1. Sophie,het is wonderschoon geschreven.
    Jij moet toch echt een kinderboek maken! Mooie tekening,nieuw?

    BeantwoordenVerwijderen