woensdag 30 november 2011

Even blij

Ik heb er zo vaak om gewenst
Wanneer komt er nou eens een tijd
Een periode
Waarin ik even
Al is het maar een paar weken
of dagen
niks aan mijn hoofd heb

Een moment
zorgeloos
goed in mijn vel
gelukkig
niks aan de hand
oké
zijn gangetje

En vandaag
na drie dagen van vrolijkheid
druk zingend en kletsend op mijn werk
mij afvragend wat er met me aan de hand is
vermoeid rakend van mijn eigen dolle gekte
realiseer ik me ineens
dat het zover is

Het moment van zorgeloosheid
goed in mijn vel
gelukkig
niks aan de hand
oké
zijn gangetje
is aangebroken
en duurt al een paar dagen

En tegelijk merk ik
dat dit gevoel vergezeld wordt
door een tweede besef

Het besef dat mijn geluk
al lang niet meer vanzelf gaat
Dat het er soms ineens even is
maar elk moment weer kan vertrekken
Nu is het goed
Voorlopig
Dus geniet ik ervan

Leven in het moment
Want het kan zomaar over zijn
Om iedere hoek kan een kuil liggen

Dus hoera
Hoera voor nu
























Geen opmerkingen:

Een reactie posten