zaterdag 19 november 2011

Elke dag

Ik realiseer het mij vandaag.
Ineens.
Terwijl ik een gesprek met jou aan het voeren ben in mijn hoofd.
Want dat doe ik nog steeds.

Ik besef dat er nog altijd geen dag voorbij gaat zonder jou.
Elke dag kom je wel even langs in mijn gedachten.
Soms in de vorm van een heel gesprek, soms slechts in een flits.
Een kort beeld van jou.
Of een herinnering aan ons.

Zonder dat het mij een gevoel van gemis geeft.
Zonder dat het me spijt.
Want ook al hadden we veel onvergetelijk mooie momenten.
En ook al was ik verliefder dan ooit tevoren.
Voor geen goud zou ik terug gaan naar hoe wij het samen hadden toen.
Het heeft mij zo opgebrand destijds, dat besef heb ik nu.
We waren te heftig, we wilden teveel.

En daarom laat ik het toe.
Daarom ben je welkom in mijn hoofd.
Elke dag.
Omdat je je niet opdringt.
Je bent er gewoon.
En dan ga je weer.
Ik hoef er verder niks mee.
Ik verwerk jou.

En dat is het.
Prima toch.


























Foto: Walter Martin & Paloma Muñoz

Geen opmerkingen:

Een reactie posten