zaterdag 3 september 2011

Dikke 8

Het is alweer september
In een poep en een scheet
is tweederde van het jaar
reeds achter de rug

Op wat nu de laatste zomeravond lijkt
zit ik in mijn tuin
Met port, potlood en kaarslicht
schrijf ik
En realiseer ik mij wederom
dat het leven voorbij vliegt
Met zo'n hoge snelheid, dat je
als je niet uitkijkt
gewoonweg vergeet te leven
Gewoonweg vergeet
dat het elk moment voorbij kan zijn

Die relatie
Die vriendschap
Die baan
Dat leven

Dus ga ik eindelijk eens
die cursus Italiaans beginnen
omdat het morgen misschien niet meer kan

En dus geniet ik van het idee
dat dit een prachtige zomerdag was
Met een zalig zoete avond
die ik af ga sluiten
in mijn eigen thuis

Met twee slapende dochters boven mij
Een trouwe viervoeter naast mij
En een heerlijk gezelschap
onderweg naar mij
om op deze mooie avond te proosten
samen
niet alleen

Vandaag geef ik het leven
een dikke 8





1 opmerking:

  1. En dat is mooi,mooi genoeg.
    Precies voordat je het weet ben je jaren verder.
    Een goed begin Sophie :)

    BeantwoordenVerwijderen