vrijdag 12 augustus 2011

Beste Liefde,

Er moet mij iets van het hart.
Eén keer, daarna zal ik erover ophouden, maar ik moet het echt even kwijt.

Als er iemand in mijn leven is die mij bedonderd heeft.
Als er iemand is in wie ik het vertrouwen ben verloren.
Dan ben jij dat wel.

Je bent al zo ongeveer de helft van mijn bestaan aanwezig.
Zo lang sluimer, wandel, zwalk je al door mijn wereld.
Schotel je me de ene illusie na de andere voor.
Wat een prachtige plaatjes.
Maar wat een nare keerzijde telkens weer.
Die teleurstelling nadat ik je weer mijn ziel en zaligheid heb gegeven.

Ik kan natuurlijk niet geheel en alleen maar jou de schuld geven van het falen van onze relatie.
Die band tussen jou en mij.
Ik ben nog altijd zelf degene die plaatjes bij jouw naam verzon.
Een beeld vormde van jou, zoals ik dacht dat jij inelkaar zou zitten.
Ik interpreteerde jou, op mijn manier.

Maar wat ben ik vaak op mijn bek gegaan zeg.
En hard.

Had je mij niet af en toe eens kunnen waarschuwen, Liefde?
Moest je me nou echt op zo'n manier in laten zien dat jij totaal anders inelkaar zit dan ik altijd dacht?
Ik vind dat zo meedogenloos.
Niet sympathiek.
Voor iemand die je al zo lang kent, je zou toch denken dat je bereid zou zijn om mij een beetje te sparen.

Maar je hebt het natuurlijk druk genoeg.
Met de rest van de wereld.
Snap ik best.
Dan moet iedereen zichzelf een beetje zien te redden hè, als jij niet veel tijd hebt.

Delegeer jij veel, Liefde?
Heb je assistenten?
Stagiaires misschien?
Die je helpen de boel een beetje in banen te leiden?
Misschien, in dat geval, is er dan nog hoop voor mij.
Blijkt dat ik mij in jou heb vergist.
Misschien ben jij heus zo onbetrouwbaar nog niet.
Misschien heb je mij gewoon opgezadeld met zo'n ongeïnspireerde, weinig gemotiveerde en onervaren oproepkracht.

In dat geval wil ik bij deze een klacht indienen, Liefde.
Jouw oproepkracht maakt er een zootje van bij mij.
Heeft er met zijn gehannes voor gezorgd dat ik weinig zin heb om nog eens terug te komen, het nog eens te proberen.
Ik ben een ontevreden, teleurgestelde deelnemer, Liefde.
Niet goed voor je reputatie, dacht ik zo.
Aangezien ik nogal een open boek ben en er dus niet voor terugschrik om mijn negatieve ervaringen met jouw service te delen met anderen.

Ik wil hier verder niet veel mee zeggen, hoor.
Ik verzoek je alleen vriendelijk om me even met rust te laten.
Voorlopig heb ik het liefst helemaal niets met je te maken.
Liever dat dan het prutswerk van een goedkope oproepkracht.

Dus doe me een lol.
Richt je pijlen maar even niet op mij.
Ga een ander lopen stieren.

Bedankt,

Sophie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten