donderdag 28 juli 2011

Boos in Berlin

Heb ik eens even het verkeerde museum uitgekozen...
Prachtig gebouw, dat wel.
Een voormalig treinstation, gigantisch groot dus, met veel...heel veel ruimtes.
Er lijkt geen einde aan te komen.
En toch denk ik niet dat ik langer dan een uur binnen ben.
Wat een...hoe zal ik het noemen...onzin?...
Allemaal.
Het ene nutteloze knutselwerk na de andere vage videoperformance.
Oh, wat heb ik toch NIKS met die arty-farty moderne shitkunst.
Langzaam maar zeker, raak ik steeds meer geirriteerd.
Bij elke nieuwe ruimte die ik binnenstap hoop ik op iets verrassends...moois...spannends...
Iets gewoon, ongecompliceerds...?
Maar nee.
Wat wil ik graag weg.
En wat ben ik chagrijnig als ik uiteindelijk naar buiten loop, de motregen in.
12 Euro.
Down the f*cking drain.

In die lichte miezer, die zo goed bij mijn stemming past op dat moment, ga ik fietsen.
Ik kom terecht in Kreuzberg.
Ik vind rucolasoep met huisgemaakt brood.

Het weer klaart op.
En zo ook mijn gemoed.







2 opmerkingen:

  1. Een kunstmuseum in een voormalig station? Daar ben ik ook geweest! Daar hangt allemaal Warhol, prachtige kunst! Of heb je dat niet gezien?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Lotte, ik heb die Warhols wel gezien inderdaad. Maar voor de rest kon ik er niet veel mee...
    Ach ja, wie weet had ik het in een andfere gemoedstoestand beter kunnen waarderen allemaal...
    Anyway, Berlijn is fantastisch hè!!

    BeantwoordenVerwijderen