maandag 30 mei 2011

Lift-off van een hartenbreekster

Ze heeft het uitgemaakt.
Haar eerste slachtoffer is gevallen.
Ik weet nu al dat het niet de laatste zal zijn.

Achterop de fiets begon ze er over tegen me.
Dat ze niet meer verliefd was en dat aan hem wilde vertellen.
Ik vroeg haar of ze hem nog wel lief vond.
Ja, heel erg, ze wilde graag nog vrienden blijven.
Ik zei haar dat ze niet moest vergeten dat erbij te zeggen.
Dat ze het nieuws voorzichtig moest brengen.
En dat deed ze.

"Wat ik je nu ga vertellen, zul je niet zo leuk vinden...
Kijk...uhm...ik vind je nog steeds heel lief enzo.
En ik wil nog heel graag vriendjes met je blijven.
Maar ik ben niet meer verliefd op je..."

Het was eruit.
Hij keek naar haar.
Zij keek naar hem.
Hij nam zijn knuffels.
En ze speelden verder.

Ze is zes jaar.
De hartenbreekster is geboren.
Ik hou het mijne vast.

2 opmerkingen:

  1. Zo zat ik ooit op de trap te luisteren naar mijn vijf jarige zoon en zijn zesjarige vriendinnetje die hem vertelde hoe een echte zoen werkte, kijk zo, zei ze en liet haar tong zien. Oh, zei mijn zoon. Zullen we nu gaan spelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. och Sophie,wat heerlijk nog hè? En zo gemakkelijk..

    BeantwoordenVerwijderen